گزارش هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی

 | تاریخ ارسال: 1402/9/4 | 
برگزاری هفتمین کارگروه معماری و شهرسازی کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی

آیین افتتاح کارگروه معماری و شهرسازی هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و اولین همایش ملی معماری حکمت‌بنیان، صبح روز چهارشنبه ۲۴ آبانماه ۱۴۰۲ در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد. 
در بخش نخست این برنامه، یک نمایشگاه از کتاب‌هایی با موضوع معماری و شهرسازی ایرانی-اسلامی که توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در محل دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه بر پا شده است، افتتاح و از کتاب «سلامت شهری؛ مدل‌های کنش‌پژوهی مشارکتی برای مقابله با نابرابری‌های اجتماعی – اقتصادی در بافتار شهری» با سخنرانی دکتر زهرا برزگر (مدیر گروه مطالعات محیط زیست و سلامت شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران) و دکتر شورجه (پژوهشگر حوزه مطالعات شهری و مترجم کتاب)، رونمایی شد و سپس مراسم افتتاح در سالن شهید مداح دانشکده معماری و شهرسازی برگزار شد.

 

 
در افتتاحیه این کارگروه، دکتر بوترابی (معاون فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه) به نیابت از رئیس دانشگاه به مهمانان و شرکت‌کنندگان در همایش، خوشامد گفت و از عوامل برگزارکننده، ارایه دهندگان مقالات و داوران، تشکر کرد.
در این مراسم، دکتر سمانه تقدیر (دبیر علمی کمیسیون معماری و شهرسازی هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و اولین همایش معماری حکمت‌بنیان)، گزارشی از فعالیت‌های این کمیسیون و برنامه‌های همایش ارایه کرد.
سپس مهندس نقره‌کار (رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و اولین همایش معماری حکمت‌بنیان) با موضوع «تحقق تمدن نوین اسلامی با هویت اسلامی-ایرانی» سخنرانی علمی ارایه نمود.
پس از آن، دکتر بهزادفر (استاد دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه)، با موضوع «حقیقت لامکانی هستی و مکان‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی» و دکتر جهانبخش و دکتر شکوهی با موضوع «خانه مولد: بنیانی برای آمایش متوازن سرزمین» سخنرانی علمی خود را ارایه دادند.
ارایه دو سخنرانی علمی «الگودهی به مفهوم سیال خانه اسلامی-ایرانی معاصر» و «مسکن متناسب با نیاز خانواده» و در ادامه، ارایه مقالات تخصصی کمیسیون‌های معماری و شهرسازی، از برنامه‌های هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و اولین همایش ملی معماری حکمت‌بنیان است.

دفعات مشاهده: 635 بار   |   دفعات چاپ: 139 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

خبرهای اخیر