|
|
|
|
1 م 84 م ا |
|
|
|
|
نوع سند | پروژه کارشناسی | کد سند | 1 م 84 م ا | عنوان | بررسی وضعیت سایش چرخ و ریل در خط 2 متروی تهران | تهیه کننده | مسعود انصاری | استاد راهنما | دکتر امین اوحدی - دکتر محمدعلی رضوانی | استاد مشاور | - | مقطع | کارشناسی | گرایش | ماشینهای ریلی | تاریخ دفاع | شهریور 1384 | کلید واژه | - | چکیده مقاله: سایش چرخ و ریل همواره یکی از مباحث لاینفک صنعت ریلی بوده است و به علت تاثیر آن در بودجه ، عملکرد ، ... از اهمیت بالایی در این صنعت بر خوردار است. سایش چرخ و ریل در مترو به علت تکرر عبور خط از روی ریل و شتاب گیری و ترمز گیری سریع قطار ، بسیار شدید و قابل توجه می باشد. در این مقاله به بررسی وضعیت سایش چرخ و ریل خط 2 متروی تهران ÷رداخته شده است. در بحث سایش ریل ، پس از جمع آوری اطلاعات مربوط به اندازه گیری های سالهای گذشته ، بانک اطلاعاتی مربوط به ریلهای خط مذکور تشکیل و نمودارهای سایش – طول – زمان مربوط به هر بلاک در مسیر ایستگاه صادقیه تا ایستگاه امام خمینی بصورت مجزا ترسیم گشته است. پس از تحلیل نمودارهای فوق الذکر راهکارهای لازم جهت مدیریت بحث سایش ریل ارایه شده است . در مورد بحث سایش چرخ نیز اطلاعات مربوط به اندازه گیریهای ضخامت فلنج در سالهای گذشته تا زمان انجام پروژه جمع آوری شده و بانک اطلاعاتی مناسبی فراهم گشته است. سپس نمودار ضخامت فلنج – کیلومتراژ کارکرد برای هر چرخ ترسیم گشته است. البته پس از تحلیل نمودارهای ترسیم گشته نرخ سایش هر چرخ ، واگن ، قطار و در مهایت کل مجموعه محاسبه گشته است. لازم به ذکر است که در محاسبه نرخ سایش خطاهای اندازه گیری حذف گردیدهاند. در نهایت راهکارهای نماسب در جهت کاهش نرخ سایش ارایه گردیده است. شایان ذکر است که مطالعات فوق منجر به تهیه نرم افزار تحت عنوان نرم افزار جامع تعمیر و نگهداری چرخ قطار گشته است. این نرم افزار قابلیت تهیه بانک اطلاعاتی برای ناوگان موجود و ناوگان جدید اضافه شونده را داراست و اطلاعات نظیر نرخ سایش هر چرخ ، واگن ، .... کیلومتراژ تراش بعدی برای هر چرخ ، وضعیت سایش مجموعه و ... را بصورت خروجی در آن موجود می باشد علاوه بر آن ، با استفاده از این نرم افزار می توان مانیتورینگ صحیح بر مجموعه چرخهای موجود داشته و از خطاهاغی احتمالی خیلی سریع و حتی دقیقا" پس از اندازه گیری جلوگیری به عمل آورد. | دریافت فایل پروژه |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد. |
|
|
|